Gå til indhold
Datoen den 11. gik igen over i historien

Nyhed -

Datoen den 11. gik igen over i historien

Så ændrede datoen den 11. igen alt. Først 11. september i 2001 og nu 11. marts i 2020. Fra den ene dag til den anden blev vores hverdag pludselig vendt på hovedet, da coronaen også kom til Danmark. Og igen blev vi blev ramt af tankerne: Hvad nu? Hvad gør vi? Hvordan ser fremtiden ud? Nyansatte nåede næsten ikke at få et ben til jorden, før de blev sendt hjem igen.

Velkommen – og gå hjem igen
Carsten Larsen, fortæller om at være i nyt job som Senior Sales Representative i GLS og blive bedt om at arbejde hjemmefra efter blot 10 dage. I første omgang går man jo temmelig frustreret rundt om sig selv, og ta’r lige lovlig mange ture ud til den hjemlige kaffemaskine. Jeg må tilstå, at jeg i de første mange dage følte mig som en løve i et bur. Jeg var jo så tændt på at komme ud og tale med mine kunder og havde glædet mig rigtig meget til at lære dem at kende, siger Carsten. Men som så mange andre ”løver i bur” med hjemmearbejdsplads, har han nu efterhånden fundet en god, daglig GLS-rytme.

God arbejdsrytme tæt på kollegerne - på afstand

Motivationen og kontakten med kollegerne bliver blandt andet holdt intakt ved daglige online-møder, research og opdatering i og omkring virksomhedens systemer og procedurer. Og så bruger han rigtig meget af sin tid på at sætte sig grundigt ind i sine kunders forretningsområder, og de muligheder GLS har for fortsat at hjælpe dem til at kunne yde deres kunder den bedste service – både nu og på den længere bane. Jeg synes, at jeg nu har fundet en fornuftig arbejdsrytme. Mine børn er heldigvis så store (14 og 17), at de er selvhjulpne omkring den daglige hjemmeundervisning, og min hustru har fuld fokus på at holde sin solovirksomhed kørende. Men jeg skal da være ærlig og tilstå, at jeg indimellem tænker meget på, hvordan vi alle sammen klarer os igennem situationen og især også på, hvordan vores kunder kommer ud på den anden side. Vi er jo meget afhængige af hinanden.

Situationens alvor krævede omgående handling 

GLS’ ledelse har ikke et øjeblik været i tvivl om, at der skulle tages action hér og nu, og at medarbejdernes vé og vel, kom i første række. De vigtigste procedurer blev omgående rettet til. Og så mange som overhovedet muligt blev bedt om at arbejde hjemmefra. Trods den ufrivillige afstand er ansvarligheden og engagementet intakt. Alle arbejder målrettet for, at pakkerne kommer ud til tiden og yder kunderne den allerbedste service. Indsatsen styrker både sammenholdet og troen på fremtiden.

Jeg håber og tror, at jeg snart kan komme ud og møde mine kunder, for er der noget, jeg har lært om mig selv i denne tid, så er det, at jeg trives bedst i den normale hverdag, under normale omstændigheder og i et tæt, nærværende samarbejde med kunder og kolleger, slutter Carsten Larsen.

Emner

Tags


GLS Denmark og GLS Group

GLS Denmark og GLS Express er datterselskaber af GLS Group. GLS Group leverer pålidelige pakkedistributionsløsninger af høj kvalitet til mere end 240.000 kunder og tilbyder derudover ekspres- og logistikydelser. "Kvalitetsførende indenfor pakkelogistik" – sådan lyder grundprincippet i GLS. Med egne selskaber og partnere dækker koncernen 40 lande, og er forbundet med hele verden via kontraktlige aftaler. Med sit vejbaserede netværk er GLS blandt de førende pakkedistributører i Europa. Koncernen har desuden datterselskaber i Canada og på USA’s vestkyst. GLS består af ca. 70 centrale og regionale hubs, ca. 1.400 depoter med ca. 28.000 last mile distributionsbiler og ca. 4.000 line hauls samt omkring 19.000 medarbejdere. I regnskabsåret 2019/20 genererede GLS en omsætning på 3,6 mia. euro og distribuerede 667 mio. pakker. 

Pressekontakt

Marketing og kommunikation

Marketing og kommunikation

Pressekontakt GLS Denmark og GLS Express 76 33 11 00