Gå til indhold
GLS oplever stor vækst i leveringer til private

Nyhed -

GLS oplever stor vækst i leveringer til private

Som opfordringen har lydt - og fortsat lyder - fra landets Statsminister, skal vi holde Danmark i gang og støtte dansk erhvervsliv ved at handle online i disse Corona-tider.

Danskerne handler lige nu mere på nettet, end vi har set tidligere på denne årstid, og vi har her op til Påske mere travlt, end vi plejer at have. Antallet af pakker til privatadresser er steget voldsomt, samtidig med at vi ser en anden fordeling af pakker, hvor stigningen af levering til f.eks. sommerhusområder ligger langt højere, end vi normalt oplever.

”Dagene efter Påske plejer at være meget travle i vores branche og en tid, hvor vi mander op med ekstra mandskab” fortæller Karsten Klitmøller, Direktør for GLS Denmark.

Coronaens indtog i Danmark har i år ændret disse planer markant, da en kombination af forskellige tiltag har været nødvendige, f.eks. i relation til vores interne set up, vores mange PakkeShops, hos vores distributionspartnere og blandt chauffører.

Under normale omstændigheder er sammensætningen af leveringer på en distributionstur en vis andel levering til erhverv og en andel til private. Levering til erhverv betyder typisk flere pakker til samme modtager, hvorimod til private er det typisk en pakke pr. stop.

En chauffører har en maks. kapacitet for antal pakker på sin bil og en naturlig grænse for, hvor mange pakker (stops), der kan leveres pr. dag, og derfor distribuerer GLS ekstraordinært pakker både Skærtorsdag og lørdag den 11. april i udvalgte områder af Danmark.

”Vores chauffører og sorteringspersonale gør deres bedste og skal oven i den øgede arbejdsmængde også sikre, at vores nye forholdsregler bliver overholdt. Dette er også med til at øge presset på vores system” fortsætter Karsten Klitmøller.

Denne situation afføder ligeledes en øget forespørgsel efter sin pakke og GLS oplever derfor en stor stigning i antal henvendelser i deres Kundeservice. ”Vores modtagere vil også her opleve forlænget svartid og vi håber meget på deres forståelse”.

Emner


GLS Denmark og GLS Group

GLS Denmark og GLS Express er datterselskaber af GLS Group. GLS Group leverer pålidelige pakkedistributionsløsninger af høj kvalitet til mere end 240.000 kunder og tilbyder derudover ekspres- og logistikydelser. "Kvalitetsførende indenfor pakkelogistik" – sådan lyder grundprincippet i GLS. Med egne selskaber og partnere dækker koncernen 40 lande, og er forbundet med hele verden via kontraktlige aftaler. Med sit vejbaserede netværk er GLS blandt de førende pakkedistributører i Europa. Koncernen har desuden datterselskaber i Canada og på USA’s vestkyst. GLS består af ca. 70 centrale og regionale hubs, ca. 1.400 depoter med ca. 28.000 last mile distributionsbiler og ca. 4.000 line hauls samt omkring 19.000 medarbejdere. I regnskabsåret 2019/20 genererede GLS en omsætning på 3,6 mia. euro og distribuerede 667 mio. pakker. 

Pressekontakt

Marketing og kommunikation

Marketing og kommunikation

Pressekontakt GLS Denmark og GLS Express 76 33 11 00