Få vores nyheder på mail

Mine første dage hos GLS

Nyhed   •   Dec 09, 2019 13:34 CET

Kender du det at være på ferie i en ny by, med mennesker der suser forbi, nye ansigter, nye dufte, bygninger du ikke kender og veje du først nu skal lære? Gamle vaner er lagt på hylden, og man skal nu til at orientere sig. Men på trods af det uvante så glæder man sig. Sådan er det, i bund og grund, at starte ved GLS.

Mit navn er Nicklas, og jeg er lige startet som Content Creator hos GLS i Kolding. Jeg er landet midt i juletravlheden, krydret med en Black Friday, der sætter nye rekorder, hvilket bestemt ikke gør arbejdstempoet langsommere. På trods af dette har alle mine nye kollegaer en stoisk ro. Alle har tid til at tage godt imod mig, og jeg føler mig på intet tidspunkt glemt mellem mængden af pakker, kunder og opgaver der skal behandles. På mit skrivebord bliver jeg mødt med en chokoladejulekalender, en kæmpe buket blomster og en overskuelig introduktionsplan.

De første dage er gået med at blive introduceret til GLS - og sikke en introduktion. Vi starter med et (positivt) møde oven på Black Friday, før jeg bliver vist rundt på de forskellige afdelinger i Kolding. På depotet suser pakkerne forbi på sorteringsbånd, der på en eller anden magisk måde automatisk sorterer og sender videre. Gulvet til videredistribution er tomt. ”Det er godt!”, får jeg at vide. Ingen pakker bliver ladt i stikken.

I Kundeservice summer der af stemmer. Med Black Friday og julegaveindkøb, der skal leveres, er her travlt. Hos Kundeservice skal jeg følge med i nogle samtaler, så jeg med egne ører kan høre, hvilke udfordringer GLS er oppe imod på daglig basis.

Kunderne ringer ind og er nervøse, vrede, frustrerede, glade, spørgende og forundrede. Der skal en speciel type menneske til at håndtere så mange forskellige følelser og personer på én dag. Her kommer Tina ind: På de få timer jeg fulgte Tina i Kundeservice, fik vi efterlyst en pakke, fundet et forsvundet afhentningsnummer, sendt pakker videre til andre PakkeShops, hjulpet PakkeShops med at få fundet pakkerne, hjulpet en modtager med at finde en pakke, der havde gemt sig i låget på postkassen og beroliget flere modtagere, der ville høre om vi var på vej. Hver eneste gang tog Tina imod dem med et smil og 99% af alle de personer, der ringede ind, var i godt humør fra start til slut.

Der er ingen tvivl om, at det er hårdt at skulle starte et nyt sted. Mine øjne afslører, at jeg er træt. Men smilet på mine læber afslører, at jeg er glad for, at dette ikke er en ferie, men min nye arbejdsplads, som byder på masser af arbejdsglæde og en masse spændende udfordringer.