Få vores nyheder på mail

Teknologisk udvikling løfter kvaliteten og kundeoplevelsen

Nyhed   •   Okt 28, 2019 10:00 CET

Kvittering på håndscanner ved levering

- fordi pakker til tiden er en af vores højeste ambitioner, og det kræver løbende, skarp fokus på bl.a. nye og bedre værktøjer for både chauffører, medarbejdere og kunder. 

Det seneste teknologiske fremskridt i GLS Denmark er nye håndscannere til vores chauffører. Det lyder måske ikke af så meget, men ikke desto mindre har dette betydning hele vejen igennem systemet og helt ud til pakkemodtagerne - især i den kommende, travle tid.

Der ligger et større analyse- og udviklingsarbejde bag den nye håndscanner. Og feedbacken går allerede nu på, at den er hurtigere, og at den guider vores chauffører endnu bedre gennem hele deres dagligdag - fra læsning af bilen om morgenen, og til levering af pakker til private eller til GLS PakkeShops.

Også fordele for modtager

Hvor modtager tidligere skulle helt hjem til postkassen for at opdage, at GLS havde forsøgt at aflevere en pakke, får de nu en sms eller en mail med den helt aktuelle status, så snart pakken ligger klar til afhentning i en GLS PakkeShop. Dvs., at de kan tage den med på vejen hjem fra sport eller arbejde, i stedet for at skulle afsted efter pakken senere.

Kameraet i de nye scannere er også blevet væsentligt forbedret. Det giver GLS’ Kundeservice mulighed for at vejlede modtagere ved DepositService med mere præcise anvisninger om, hvor chaufføren har stillet deres pakke.

GLS er fortsat i udrulningsfasen, der strækker sig over nogle måneder, og der vil derfor fortsat være områder af Danmark, der bliver betjent med den tidligere håndscanner. GLS' modtagere kan derfor opleve geografiske forskelle i en periode, men der er helt klart noget at se frem til.