Informationerne på denne side er beregnet til journalister, presse og medier.Klik på ja for at komme til newsroomet. Hvis du klikker nej, kommer du tilbage til mynewsdesk.com.
For at højne sikkerheden og fastholde en ensartet profil på tværs af de 9 nationale depoter og de mange chauffører, der dagligt leverer pakker i Danmark, opdaterer GLS deres uniformer. Med nye sikkerhedstiltag er det muligt for chaufførerne at levere pakker på arbejdspladser, hvor arbejdstilsynet kræver Klasse 1-, 2- eller 3-reflekstøj.Chaufførerne kan vælge Klasse 1 bukser og shorts, som har fået
GLS lancerer i dag en ny portal til online køb af labels. Der er tale om en løsning, hvor kunden ikke behøver en printer for at kunne sende pakker med GLS. Labelen bliver printet i den lokale GLS PakkeShop. Tiden med håndskrevne labels hos GLS er forbi. I dag lancerer GLS en ny online portal, som både den private forbruger og den erhvervsdrivende med et lille forsendelsesbehov kan benytte. Uden bi
Der bliver igen i år sat hårdt ind mod fyrværkeri i pakkerne hos GLS. Det er både ulovligt og farligt at sende pakker med fyrværkeri, og GLS understreger, at det ikke er tilladt at sende denne type varer med GLS.
Med en ny julefilm fra GLS sætter Danmarks foretrukne pakkeleverandør i år scenen og fortæller ærligt om de mange pakker i årets travleste tid. Efter tidligere år at have personaliseret pakkerne med både triste og glade følelser, vælger GLS i år en anden tilgang til kommunikationen i juletiden. ”Vi tager bladet fra munden og fortæller åbent og direkte, at vi forventer rigtig mange pakker. Specielt
Folk med lange fingre og en lidt for stor nysgerrighed om, hvad der mon gemmer sig i de brune pakker, har længe måtte se den anden vej, når de mere end 1.200 distributionsbiler fra GLS kommer kørende i det danske land. GLS har nemlig længe gået forrest i bekæmpelsen af tyveri fra distributionsbiler.Med det høje fokus på varevognssikkerhed er det derfor også længe siden, at der er oplevet tyveri af
De nye udmeldinger fra Regeringens side for at mindske smittespredningen bliver naturligvis efterlevet hos GLS. Det er dog ikke uden bekymring, da den travleste tid i pakkedistributionsbranchen nu skal afvikles med luftmæssig forhindring for næse og mund. Alle GLS-chauffører skal pr. 29. oktober og frem til den 2. januar 2021 anvende mundbind eller visir ved levering og afhentning af pakker indend
Hvad sker der, når butikker og storcentre lukker ned? Når det pludselig kan indebære en helbredsrisiko at handle i supermarkedet eller gå på apoteket?GLS’ erfaring er, at noget af danskernes dagligdagshandel flytter over på de online platforme. Og nye typer for kontaktløs levering skal opfindes meget hurtigt. Hvad så når butikker og storcentre åbner igen? Eller når vi igen bliver bedt om at arbejd
”Det er vigtigt, at vi står stærkt i de konstante forandringer, vi oplever i vores virksomhed og branche” fortæller Karsten Klitmøller, General Manager for GLS Denmark. ”Hvad enten det er pakkeboom grundet Corona eller nye tendenser i markedet, så skal GLS og dets medarbejdere være klædt på til opgaven og forberedt på at omstille sig hurtigt til nye krav fra markedet”.Den vækst, som GLS har opleve
Med en ny GLS-app til chauffører, har GLS sørget for, at nye såvel som erfarne chauffører kan optimere deres rute og dermed sikre samme hurtige leveringstid, som afsendere og modtagere er vant til.
Da vores Depot Manager Jakob startede som ungarbejder i 2004 i GLS, vidste han endnu ikke, at jobbet som sorteringsmedarbejder var starten på en spirende karriere, baseret på hårdt arbejde og et fokus på at udleve sine karrieredrømme.Efter et lille års tid som ungarbejder, valgte Jakob at stoppe hos GLS for at fokusere på sin uddannelse som mekaniker. Men GLS havde sat sig fast i Jakobs bevidsthed
Kolding, den 25. maj 2020. Du kender det sikkert: Du har fundet et fedt job, sendt en ansøgning og du er blevet inviteret til samtale. Nu ved du godt, hvad der skal ske. Du skal sælge dig selv foran din måske kommende chef, som du aldrig har mødt før. Her skal de høre om dine kvalifikationer og hvordan du skiller dig ud fra de andre ansøgere.Sådan har det i grove træk set ud uanset, hvilken stilli
Næste gang du besøger www.gls.dk, bliver du måske overrasket over, at intet ser ud som før. Efter mange måneders forberedelse kan vi endelig løfte sløret for vores nye hjemmeside, der skal tage godt imod de mange besøgende.Modtager og afsender i centrumHvor den gamle hjemmeside, med sine efterhånden mange år på bagen, haltede på brugervenlighed og overskuelighed, bliver I som modtagere og afsender
Når du vælger at oprette en brugerkonto og følge et presserum, bliver dine personlige data brugt af os og ejeren af presserummet, så du kan modtage nyheder og opdateringer i henhold til dine abonnementsindstillinger.
For at lære mere om dette, læs venligst vores Fortrolighedspolitik for brugere, som gælder for vores brug af dine personlige data og vores Fortrolighedspolitik for kontakter, som gælder for brugen af dine personlige data, af ejeren af det presserum, du følger.
Bemærk venligst, at vores Brugsvilkår gælder for al brug af vores tjenester.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at framelde dig eller slette din konto.
E-mail sendt til __email__. Klik her for at følge GLS